niedziela, 28 kwietnia 2013

Informacja




Jak tytuł wskazuje krótka informacja. Chciałam ją dać wcześniej przed wprowadzeniem samego pomysłu, bo tak więcej osób ją przeczyta.
Pewnie niewielu z was pamięta, że kiedyś (dawno, dawno, dawno temu za dziewiętnastoma górami i szesnastoma rzekami, czyt. jeszcze na Onecie) na Rejestrze istniała taka ramka jak Polecane. Widniał tam przez jakiś czas jakiś wyróżniony przez prowadzących Rejestr blog.
Razem z Elfabą wpadłyśmy na pomysł, by na nowo to przywrócić. Jednak obecnie w katalogu znajduje się tak wiele blogów, że niemożliwością byłoby sprawiedliwie coś wybrać. Dlatego postanowiłyśmy wprowadzić system losów.
Każdemu z blogów zostanie przydzielony numerek i raz w tygodniu odbywać będzie się losowanie. Reklama zwycięskiego bloga przez tydzień będzie widnieć na stronie głównej Rejestru, po tygodniu zostanie wylosowany następny i tak dalej (i w końcu będę wiedzieć, ile mam blogów w katalogu ^^).
Z racji, że to wszystko trzeba ogarnąć, to pomysł ruszy w okolicach weekendu majowego.
I jeszcze jedno pytanie. Czy udostępnić listę z numerami? Mi to jest obojętne, ale nie wiem, jak wy do tego podchodzicie.

32 komentarze:

  1. Moim zdaniem polecanymi blogami powinny być blogi, które jakoś się wyróżniają, a nie każdy blog z rejestru, którego pewnie nawet nie przeczytałaś, a dajesz, żeby wszyscy czuli się równi. Z polecanymi byłoby o tyle dużo roboty, że rzeczywiście musiałabyś ogarniać treścią je wszystkie, ale wtedy znalezienie się w tej ramce naprawdę byłoby jakimś wyróżnieniem, bo tak to... trochę mija się z ideą. Takie jest moje zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Legilimencją. Po konkursach umieszczenie bloga w polecanych w ramach nagrody było dobrym pomysłem, bo to jakaś forma wyróżnienia, docenienia pracy autorki/autora itd., pozwalająca podbić liczbę wejść na takiego bloga. Poza tym, jeden blog na tydzień to trochę mało, biorąc pod uwagę, ile ich tu macie zarejestrowanych. Nie trzeba liczyć, żeby zauważyć, iż jest tego bardzo dużo. Proponowałabym zatem np. dziesięć na tydzień, jak już. ;)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uważam, że to całkiem fajny pomysł.
    Tak wgl, czemu NM zniknęło z rejestru, choć zapewne nie jest jedynym zawieszonym blogiem, jaki wisiał w katalogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię poważny przegląd i wszystko usunięte, zawieszone i przeterminowane wyrzucam. Sama napisałaś, że nie wiesz, kiedy ponownie ruszysz z tamtą historią, więc, gdy już to się stanie, możesz zgłosić się ponownie.

      Usuń
    2. Okej, jak tak, to w porządku. Jak ruszę z publikacjami, zgłoszę się drugi raz (zresztą i tak wtedy będzie już w innej kategorii, nie w czasach Huncwotów), tylko po prostu się zdziwiłam, że go nie ma.

      Usuń
  4. owszem, ale każdy ma inny gust. nie interesują mnie np. Pamiętniki Wampirów więc nigdy bym takiego opowiadania nie przeczytała i co mam wrzucać do ramki tylko potterowskie, bo w te lubię najbardziej? Moim zdaniem system 'szczęśliwego numerka' nie jest zły. jest to pewnego rodzaju fart na zaistnienie w blogosferze.
    a 10 blogów na tydzień to trochę sporo... mi np. nie chciałoby się wchodzić na dziesięć blogów, a z jezdny z przyjemnością się zapoznam, jak kategoria mnie zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możecie np. "zatrudnić" jakiegoś "łowcę talentów", który gustuje w tym, w czym Wy niekoniecznie, haha ;D

      Usuń
  5. Możesz udostepnić tę listę. Jestem za :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak pisano wyżej, polecane blogi to raczej powinny być wyróżnienia. Wpadł mi do głowy taki pomysł, że może lepiej zrobić sondę z konkretnej kategorii i dodać tam wszystkie blogi, które do niej należą. Czytelnicy by głosowali i blog, który by wygrał zostałby polecony. Co jakiś czas byłby sonda z innej kategorii :) To taki mój pomysł ;D Wasz też jest świetny, ale zamiast "polecone" lepiej to nazwać "szczęśliwy numerek" czy coś w tym stylu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś ramka nazywała się polecane, teraz na pewno będzie coś innego, bo o wszystkim zadecyduje los.
      Żadnych sond nigdy nie będzie, bo ja jestem ich wielką przeciwniczką. Wtedy nie wygrywa blog najbardziej się wyróżniający, a najbardziej popularny.

      Usuń
    2. Tak, ja sama przekonałam się na własnej skórze, że takie sondy to większego sensu nie mają.

      Usuń
  7. a ja uważam, że pomysł jest jak najbardziej trafiony ^^ ciekaw czy ja kiedyś zawitam do tej ramki...

    OdpowiedzUsuń
  8. Fakt, może i wyróżniające się blogi bardziej powinny być promowane, ale faktycznie ciężko to w ten sposób rozegrać. Myślę jednak, że oprócz Szczęśliwego Numerka, możecie z Elfabą np. raz na jakiś czas (co miesiąc? co dwa tygodnie? albo wtedy, gdy Wam się zachce?) poniżej dodać jeszcze jakiś blog polecany od siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim zdaniem losowanie jest dobrym pomysłem, gdyż wtedy każdy ma szansę być zareklamowany. I jestem za tym, żebyście udostępniły listę ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł bardzo dobry, choć - jak już ktoś wcześniej wspomniał - blogów w Rejestrze jest bardzo dużo i 1 los na tydzień wydaje się być mało. 10 z kolei za dużo... może tak 3-5 losów? No i mogłoby być jeszcze tak, że te osoby, które już były zareklamowane (te numerki) powinny zostać skreślone z listy aż do momentu, w którym mniej więcej wszystkie numerki zostaną wylosowane (albo przynajmniej na kilka tygodni). Zmniejsza to szansę tego, że jakiś blog będzie przykładowo 3 tygodnie pod rząd reklamowany, a inne w tym czasie nie. Myślę, że to by było uczciwe zagranie. No, ale to tylko mój pomysł :)
    I jestem za udostępnieniem listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł! Podpisuję się pod tym. Po pierwsze, trzy blogi na tydzień. Po drugie, skreślanie z listy aż do momentu, gdy wszystkie blogi znajdą się w Polecanych. Dzięki temu będzie fair i każdy będzie miał swoją szansę.

      Usuń
  11. Według mnie losowanie nie ma sensu.
    Najlepiej by było, gdyby znalazła się grupa kilku chętnych osób, którzy rzeczywiście czytaliby te blogi i wybierali najlepszy. Można by to było tak rozwiązać, że w danym tygodniu (miesiącu) wybiera się najlepszy blog z danej kategorii np. najlepszy blog z opowiadaniem psychologicznym, historycznym itp. A pod koniec, kiedy już ze wszystkich kategorii wybierze się tego naj, wybiera się najlepszego bloga całego Rejestru.
    Ja sama byłabym gotowa pomóc w tej inicjatywie.
    Co Wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Losowanie ma być formą zabawy.
      Twój pomysł jest dobry, ale z doświadczenia wiem, że na dłuższą metę nie wypali. Możliwe, że znajdą się chętni, ale nie wszyscy wywiążą się potem z zadania, a niektóre kategorie są bardzo rozbudowane.
      Dziękuję za inicjatywę, ale nie.

      Usuń
  12. A ja mam pytanie (wcześniej jakoś nie zwróciłam na to uwagi) - Rejestr zrezygnował ze współpracy z innymi blogami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kilka miesięcy temu napisałam, że Rejestr rezygnuje z wszelkiej współpracy, bo uznałam, że wymiana buttonami nic nie daje, a podstrona "współpraca" nie cieszyła się żadnym zainteresowaniem.

      Usuń
  13. Według mnie pomysł jest dobry, ale skoro niektórzy uważają, że do tej ramki 'polecane' powinny być wrzucane blogi, które się wyróżniają, to może po prostu inaczej to nazwać? Każdy autor chce, aby jego blog zaistniał, ale często spotyka się brak zainteresowania, bo brak miejsca na rozreklamowanie bloga. Pomysł fajny i może po prostu nazwać tą ramkę 'Szczęśliwy Numerek', skoro będzie to tak działać? To jest tylko moje zdanie na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się z przedmówcą.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł z tymi numerkami:)
    Jestem ciekawa, co z tego wyniknie;)
    Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też uważam, że może lepiej by ramka nazywała się "szczęśliwy numerek". Ale pomysł jak najbardziej dobry i myślę, że napewno bardzo pomocny. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł jest fajny, ale, tak jak przedmówcy, sądzę, że niemożna takich blogów nazywać "polecanymi" natomiast jest to świetna reklama, więc jestem za, ale pod inną nazwą ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. A nie można by zatrudnić do pracy blogerów? Niech wysyłają (co tydzień, dwa, zależy, jak ustalicie) swoje propozycje z krótkim uzasadnieniem w odpowiedniej zakładce, a zwycięskie blogi zdobędą zaszczytne miejsce w ramce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej ;) Tu Ikula ze Spisu FanFiction o Naruto. Zgłaszam się do was z prośbą, z racji, że nawiązałyście współpracę ze spisem.
    Mogłabym prosić o zamieszczenie na blogu buttonu, promującego nasz najnowszy konkurs wraz z linkiem do spisu? Będę bardzo wdzięczna. Poniżej podaję link do obrazka.
    http://focik.pl/pics/da81cf703779579d67a0b6f9a4f05991.png

    Pozdrawiam
    Ikula

    OdpowiedzUsuń
  20. Już od dawna obserwuję Rejestr. Często na jego internetowych kartach szukam lektury na nudny wieczór. Ramka z polecanymi jest moim zdaniem świetnym pomysłem. Sądzę jednak, że przed wprowadzeniem pomysłu w życie powinnaś usunąć z katalogu wszystkie blogi, na których nie pojawiło się nic od dłuższego czasu bądź też odnośniki do tych, które zostały całkowicie usunięte. Kilka razy bowiem spotkałam się z takimi opowiadaniami, a wydaje mi się, że to bez sensu polecać bloga, na którym historia "padła" i nie dane będzie zapoznać się z jej zakończeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy zauważę, to staram się usuwać takie blogi. Teraz właśnie zakończyłam taki poważniejszy przegląd i sporo blogów zostało usuniętych z katalogu.

      Usuń
  21. Pomysł jest dobry, więc ja jestem za. Myślę, że sprawdziłoby się to ;)

    ~ C. M.

    P S. Dodałam button i przepraszam za utrudnienia.

    [http://serce-mroku.blogspot.com/]

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy